"Learn how to listen as things speak for themselves."

Bashô


2 aug. 2011

După cum se poate vedea şi din comentariul la rezultatele pe luna iulie, Răzvan Berbecaru, autorul fotografiei cu piticul, este plăcut surprins de ceea ce au avut de spus autorii haiku-urilor şi a ţinut să ne dea un feedback. Îl puteţi citi mai jos:

"Mi-au plăcut foarte mult cele 6 poeme, fiecare completând în felul lui povestea din imagine.  
Fotografia a fost făcută în luna septembrie, toamna, într-o excursie cu Orasul.ro (www.orasul.ro - site-ul Asociaţiei "Bucureştiul meu drag"). Am ales o prelucrare cu tonuri de sepia (calde), căci mi s-au părut mai potrivite în a reda atmosfera din jurul piticului – piticul, încremenit peste timp iar în jurul lui viaţa trecătoare a florilor, totul undeva într-un spaţiu îngrădit. La fel ca în viaţă. Trăim într-un mare spaţiu îngrădit, alături de „martori fără viaţă” din veacuri îndepărtate. Tocmai asta m-a atras în acel loc. Eu cam asta am „văzut” prin obiectivul aparatului când am încadrat şi declanşat, dar sunt convins că în această fotografie sunt mai multe poveşti, fiecare persoană prin personalitatea sa putând vedea o alta şi percepe diferite stari."

Mi se pare deosebit de valoroasă orice luare de poziţie a autorilor fotografiilor vizavi de haiku-urile inspirate de pozele lor. Este o modalitate excelentă de a ne "ajusta" şi conştientiza reciproc percepţia asupra imaginii. Fotograful are ocazia de a constata cât de bine a reuşit să transmită mesajul intenţionat prin obiectivul aparatului, iar autorul poemului îşi poate poziţiona receptarea şi prelucrarea acestui mesaj faţă de suportul iniţial (cel al fotografului).
Voi încerca, de câte ori va fi posibil, să obţin un astfel de feedback. Îi mulţumim deocamdată lui Răzvan Berbecaru.

Un comentariu:

Razvan Berbecaru spunea...

Si eu un mare multumesc!